2 Nisan 2012

Sevgi her şeyi halleder mi?


Yıllardır oturduğum evin karşı apartmanında zaman zaman camdan balkona bakıştığımız bir komşum var. Bir kere bile selamlaşmışlığımız yoktur. O durmadan çamaşır asar ya da toplar balkonun dışından, ben durmadan fotoğraf çekerim ya da havaya bakarım camımdan. Bir kere de alt komşu ile dedikodusun uyapmıştık, komşuya laf etmiş bir şey silkiyor camından da balkonundaki çamaşırlarına geliyor tozları diye. Yani bana göre   bu teyze, temizlik hastası, yalnız ve geçimsiz hatta kötü kalpli ve uzak durulması gereken bir insan. İdi.

Geçenlerde bir gün bir kilim silkiyorum camımdan baktım teyze orda ve söyleniyor: 'Bu yine bir şey silkiyor yaa' diyerek. 'Ne var teyze dedim, bir şey mi diyorsun?' O da dışarıda asılı olan çamamaşırlarını görmüyor mu olduğumu ve kilim silkerek onları mahvetiğimi söyledi. Ben de orada her zaman çamaşır olduğunu ne yapmam gerektiğini sordum. O 'gece silk' dedi, ben de 'tamam', dedim, 'kusura bakma.' Üstüne bir de öpücük gönderdim teyzeye, 'sorun değil' dedim, bir sevgi kelebeği olarak.

Ama sonrasında yaptığımın hata olduğunu düşünmeye başladım. Yani savunmalıydım camdan canım ne zaman isterse istediğim şeyi silkme hakkımı, hem canım gece mi temizlik yapacaktım...

Bir iki gün sonra temizlik günümde silkilecek şeylerle kaldım camın önünde, çünkü teyze çamaşır asmış ve ben daha yeni demişim, bir daha silkmem diye. Ama başka bir şey de yapamıyorum, kendime ayrı söyleniyorum teyzeye ayrı, içimden.

Ben öyle dolanırken beni gördü teyze, gülerek beni daha iyi göreceği şekilde balkon camına yaklaştı camını açtı, bana eliyle öpücük gönderdi. İstediğm şeyi silkebileceğimi söyledi, ben de 'yok' dedim 'çamaşırın var, olmaz', o 'onlar yer bezi önemli değil' dedi. Sonra adımı sordu, söyledim, adımın da kendimin de huyumun da güzel olduğunu söyledi, kalbimi bu kez o fethetti. Ben de ona adını sordum, onun adı da güzeldi.

Ondan sonra bir süre o çamaşır asmadı ben bir şey silkmedim. Bu sabah yine camda ben, balkonda o karşılaştık. Bu kez telefonlar ve en kısa zamanda birbirimizi ziyaret etme kararı alındı. Komşunu sev.
Pin It!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazın