3 Nisan 2012

İnsan nasıl affeder?


Affetmek günümüzde çok kullanılan bir kavram haline geldi. Kişisel gelişimimiz yolunda er geç bu kavramla karşı karşıya geliyoruz.

Nedir affetmek, ya da ne değildir?
Affetmek bize hata yaptığımız kişiye gidip iyi ki yaptın demek şeklinde yanlış algılanabiliyor. Esasında Affetmenin bize bir şey yapan kişiyle ya da yapılan şeyle alakası yok. Belli bir durumda takıldığımızda, dönüp dolaşıp o durumu yaşadığımızda, kafamızda ve karşılaştığımız herkesle hep o durumu analiz ettiğimizde tıpkı bilgisayarın kilitlenmesi gibi bir takılma durumu yaşıyoruz demektir. ve bu kilidi açmanın tek yolu affetmek.

Affetmek tamamen kendi içsel sürecimizle, kendi huzurumuzla ve hayatımıza güvenle devam etme isteğimizle ilgili bir şey. Ve  'Affediyorum' sözcüğü kalpten söylendiğinde mucize gibi işe yarayan bir söz.

İnsan nasıl afffeder?
1. Canınınız sıkan bir olayın üzerinden çok zaman geçtiği halde halen kafanızda bir konu dönüp duruyor ve olayı tekrar tekrar senaryoyu bir şekilde değiştirerek yaşadığınızda,
2. Üzerinden çok zaman geçtiği halde bir kişiyle yaptığınız bir tartışmayı tekrar tekrar kafanızda yaptığınızda,
3. Geçmişte kalmış belli bir durumda belli şekilde davranmadığınız için sürekli kendinizi suçlayıp keşke şöyle yapsaydım, şöyle yapmalıydım, böyle yapmalıydım dediğinizde.,
4. Her karşılaştığınızda canınızı sıkan ama yapabileceğiniz bir şey olmadığını bildiğiniz durumlarda

olayın ve konunun içine girmeden adece 'Affediyorum' deyin.

(İlham için Axinia'ya teşekkürler.)

Pin It!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazın