İstiklal Caddesi'nin kalabalığından, içkili mekanlarının ağırlığından ve her mekanının uğultusundan sıkıldığınızda arkadaşlarınızla sohbet etmek ya da tek başınıza kalıp seyretmek istediğinizde yolunuzu biraz Elmadağ'a doğru çevirin ve Cafe Italiano'nun kapısından girin.
İtalya'da yaşayam Macar bir arkadaşım var. Neşe içinde el kol hareketleriyle bağırıp çağırarak gülüşen İtalyanları seyrederek kültürel farklılıklar üzerine konuşurken aylak aylak durup böyle keyifli olmalarının kendisi için anlaşılmaz olduğunu, mesela Macaristan'da böyle bir şeye imkan olmayacağını, orada herkesin son derece dakik, çalışkan ve meşgul olduğıunu söyledi arkadaşım. Ben de Türkiye üzerine gözlemimi söyleyince şu şekilde bağlamıştık karşılaştırmayı: Macarlar meşgul ve mutlu, İtalyanlar aylak ve mutlu ve Türkler aylak ve mutsuz. En kötüsünün de sonuncusu olduğunda anlaşmıştık.