24 Şubat 2012

Kredi kartına karşıyım!

Sevgili günlük,
Bugün beni bir bankadan aradılar ve kayıt altına aldıkları bir görüşme çerçevesinde bana sorular sormak istediklerini, müsait olup olmadığı sordular. Bilinçli bir vatandaş olduğumu gösterme fırsatını yakalamış olmanın sevinci ile ve soruya soruyla cevap vermenin tadını çıkararak telefon numaramı nereden aldıklarını sordum. Hanımefendi tabii ki benden daha deneyimli olduğu için kimseden almadıklarını söyledi ve üye işyerlerinden tamlaması ile başlayan uzun bir cümle kurarak dakka bir gol bir durumuna geçti. Bu benim hiç anlamadığım tamlamalardan biridir, ayrı bir konudur; üye işyeri, uyku seti... öyle gider. Tamam dedim, kimin üyesi kimin işyeri olduğunu bilmediğim ama belli ki önemli bir yerden aldınız madem numaramı, buyrun. "Çalışıyorsunuz değil mi?" dedi, bunu bir umutla söylediğini hissettiğim ve umudunu kırmak istemediğim ve son derece safiyane bir şekilde, ne kadar evet dersem bu görüşmenin o kadar çabuk biteceğini sandığım için ve sorusunun anlamının belli bir işyerinde belli bir maaş karşılığı olduğunu bile bile bu konuşmadaki ilk pek doğru olmayan cümlemi söyleyerek "evet" dedim. Hanımefendi bana kredi kartı vermek istediklerini söyledi, haliyle. Dedim, "ben kredi kartı kullanmıyorum", ki bu da ikinci pek doğru olmayan cümlem oldu, böyle dersem yine nedense "Ah, iyi o zaman size iyi günler" diyeceğini sanıyordum ama yine olmadı, "Neden?" dedi Hanımefendi, dedim "Ben karşıyım", giderek batıyor ve kurtulmaya çalışırken yeni mevzular atıyorum ortaya ama düşünemiyordum artık, tamamen bir sektörün iletişim dehasının egenemliği altına girmiştim. ve şimdi bir sebep açıklamaka zorundaydım. O anda birden ağzımdan "ideolojik olarak karşıyım" cümlesi çıktı, bu üçüncü pek doğru olmayan cümlem oldu, aslında dördüncüsü, üçüncüsü kredi kartına karşı olduğundu, ki değilim, dördüncüsü de ideolojik olarak karşıyım, ve bunun ne anlama geldiğini bile bilmiyorum, öyle kredi kartına karşı bir ideoloji olup olmadığını dahi bilmiyorum, sevgili günlük. Ama bu sözüm işe yaradı, karşımdaki bir süre sessiz kaldı, sonra "mmm , evet ben bunu bu şekilde not alıyorum, size iyi günler" dileyerek çekildi. Böyle oldu bugün. Umarım o kadar da not alınmamıştır sevgili günlük, ilerde kredi kartı lazım olursa...
Pin It!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazın