18 Kasım 2011
Ne kadar sosyalsiniz?
İstanbul Ticaret Odası'nda bir Sosyal Medya Forumu yapıldı. İstanbul Ticaret Odası Bilişim Teknolojileri ve e-Ticarekt Şubesi tarafından düzenlenen foruma akademisyenler, iş adamları ve gazeteciler katıldı.
Seminer bölümüyle başlayan Forum'da İstanbul Ticaret Odası Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Ahmet Naci Helvacı'nın yaptığı açılış konuşmasından sonra Sosyal Medya'nın iş dünyasında kullanımı, viral pazarlamanın ve etkili yayıcıları belirlemenin yolları ve önemi konusunda Kaliforniya Üniversitesi'nde araştırmacı olan Dr. Ceren Budak konuyla ilgili önemli noktalara değindi.
KOBİ'ler sosyal medyada ne yapabilir?
KOBİ'ler yani küçük ve orda boy işletmelerin sosyal medyada yer almaları, sosyal medyayı bir tanıtım ve itibar oluşturma ve sürdürme alanı olarak kullanmaları, bu süreçte yapılan hatalar ve bunlardan nasıl kaçınılabileceği gibi konulara de değinilen Forum'da Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Öğretim üyesi İsmail Hakkı Polat, Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi ve Tick Tock Boom Sosyal Medya Firması yetkilisi Dr. Cem Çınlar gibi akademisyenlerin yanı sıra gazeteciler ve sosyal medya temsilcileri de fikirlerini paylaştılar.
Forum'un panel bölümü ise Profesör Doktor Çetin Kaya Koç moderatörlüğünde ile yapıldı. Youtholding Europe Sosyal Medya Firması yetkilisi Emrah Kaya, Garanti Bankası İnteraktif pazarlama temsilcisi Feyza Feridunoğlu, Zaman Gazetesi'nden Mehmet Sakin, Promaqube Sosyal Medya firması yetkilisi Özgür Alaz, Socrates Sosyal Medya firması yetkilisi Uğur Tuncel panelist olarak katıldılar.
Panelde altı başlık ile çerçevelenen konulara yanıtlar arandı, fikirler paylaşıldı.
Klasik Medya'dan Sosyal Medya'ya doğru geçiş ve süreç
Sosyal Medya'dan KOBİ'ler ne şekilde faydalanabilir?
Sosyal Medya üzerinden reklamo uygun olan ürün ve hizmetler nelerdir?
Sosyal Medya'da etkili reklam ve pazarlama
Sosyal Medya yardımıyla pazarlama metodları ve maliyetleri
Sosyal Medya'yı yanlış kullanımın sonuçları ve riskleri
Neler öğrendim?
Genel istatistikler
- Dünyada 800 milyon 100 bin Facebook kullanıcısı var ve bunun 500 milyonu aktif yani günde 1 buçuk saatini facebookta geçiriyor. Facebook'ta üyelerin listesinde ortalama 130 arkadaş var. Türkiye'de ise facebook kullanıcısı sayısı 35 milyon, ki bu bizi dünyada 5. sıraya sokuyor.
- Twitter'ın 200 milyon kullanıcısı var. Türkiye'de ağır ilerleyen bu sosyal ağın üye sayısı 5 milyon.
- Yine de sosyal medya facebook-twitter'dan ibaret değil. Bloglar ve forumlar da son derece etkili. Dünyada 1 milyon üyesi olan Blogger'ın Türkiye'deki üyes sayısı 156 milyon.
- Yine hiç alışmadığımız özellikle iş hayatına, çalışanlara ve işverenlere hitap eden bir sosyal ağ Linkedin dünyada 132 milyon kullanıcıyla faaliyet yürütürken Türkiye'de üye sayısı 1 milyon.
- 10 internet kullanıcısından 8'i sağlık konularını araştırıyor
- Alışverişin %14'ü reklamların etkisiyle yapılırken %78'i arkadaş tavsiyesiyle oluyor.
- Kıyafet alışverişi %25 ile internet alışverişinin en yüksek kalemini oluşturuyor. Yakın zamana kadar internetten kıyafet alınmaz, insanlar dokunarak almak ister algısının ne kadar değiştiğinin bir göstergesi.
Firmalara tavsiyeler
Sosyal Medya'da doğru ve etkili şekilde yer alabilmek için göz önende tutulması gereken bazı önemli başlıklar var. Şöyle ki:
- Firmanın bir sosyal medya stratejisi olmalı. Kısa ve uzun vadeli planlarla firmalar bunu bunu da dinle, katıl, ölçümle, raporla sırasıyla düzenleyebilir.
- Firma karakterini net olarak belirlemeli.
- Firma hedef kitlesini net olarak belirlemeli.
- Firma kendi çalışanlarını da firmanın sosyal medyadaki birer temsilcisi olarak görmeli ve bununla ilgili bir çalışanlarını da içine kattığı bir politika belirlemeli.
- Netetik yani İnternet ahlak kuralları gözetilmeli. Bunlar, tahmin edilebileceği gibi genel ahlak kurallarından bağımsız değil.
- Sosyal Medya'da olmazsa olmaz üç nitelik: içtenlik, tutarlılık ve farklılık.
- Hedef kitlenin takip ettiği kişilerin yani kanaat önderlerinin firma adına önerilerde bulunmasını sağlamaya yönelmek gerekiyor.
- Takipçilerle etkileşim içinde olmak gerekiyor. Müşterinin ne istediğini bilmek önemli.
- Kibirli değil açık, net ve dürüst olmak gerekiyor.
İstanbul Ticaret Odası Bilişim Teknolojileri ve e-Ticaret Şubesi odaya üye olan 275.000 şirketi sosyal medya ve iletişim teknolojileri alanında bilgilendirmeye devam edecek. Her ay bir seminer vermeyi hedefliyorlar. Harika bir olanaktı, kendilerine teşekkür ederiz.
Sunumlara buradan ulaşılabilir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorum yazın